De deeltijdopleiding bij De Haagse Hogeschool is mogelijk slechts als je een relevante functie in je werk ook uitvoert: je wordt dus zonder een relevante werkfunctie niet toegelaten. Echter, de opleiding zelf is totaal niet afgesteld op werkende volwassenen. Je leert bijvoorbeeld in vergaderingen te zitten en een gesprek op een werkvloer te voeren en wordt ook daarop getentamineerd. En geloof mij, ook na 10 jaar werkervaring zal je deze dingen alsnog, volgens de docenten van De Haagse Hogeschool, vaak niet goed genoeg of helemaal verkeerd doen. De opleiding is dus gecreëerd voor studenten die net met HAVO klaar zijn, maar wordt ook aan werkende volwassenen verkocht met hetzelfde stelsel (maar gezien er aparte toelatingsvoorwaarden zijn, zoals de relevante werkfunctie, lijkt mij logisch dat zowel het stelsel als de vakken ook daarop moeten worden afgesteld). Dit is wat de inhoudelijke kant betreft.\\r\\n\\r\\nWat de formele kant betreft, is de opleiding zeer slecht georganiseerd. Je kunt wel alles vinden wat je nodig hebt, maar de communicatie met de coördinatoren en betreffende commissies is of onmogelijk of totaal zinloos. Veel vragen blijven onbeantwoord, ook na meerdere reminders. Dat geldt ook voor vragen betreffende je tentamens en/of opdrachten. Je hebt dus theoretisch een mogelijkheid om e.e.a. af te vechten als je met het resultaat het niet eens bent, maar vaak zal niemand je mail lezen (er zijn wel docenten die alles lezen en zelfs akkoord kunnen gaan met jouw argumenten, maar heel veel negeren je gewoon). Klagen aan de examencommissie of een ander orgaan is zinloos, want je krijgt of geen antwoord of ze nemen jou niet serieus en blijven de docent blind steunen, ook al is het heel duidelijk en bewijsbaar dat hij of zij fout zit. En het is weer het resultaat van het feit dat de opleiding niet is afgesteld op werkende volwassenen: de docenten verbazen zich zeer dat je überhaupt vragen of kritiek durft uit te spreken (wat wel heel normaal is in de wereld van volwassenen).\\r\\n\\r\\nIn conclusie adviseer ik de school wel voor jonge studenten, maar niet voor werkende volwassen deeltijders die zelf weten wat ze van de opleiding verwachten en durven dat ook uit te spreken.
Sterke punten
Online systemen zijn duidelijk en handig te gebruiken.
Zwakke punten
Organisatie, communicatie, attitude.