Pro Education, gevestigd in Nederland, is een toonaangevende opleider op het gebied van paramedische zorg. Met meer dan 100 praktijkgerichte en erkende cursussen en opleidingen biedt Pro Education een breed scala aan mogelijkheden voor zowel nascholing als omscholing. Of je nu een volledige Master- of Post Bacheloropleiding zoekt, een kortlopende Masterclass, cursus, of een specifieke webinar, Pro Education heeft het allemaal beschikbaar. In deze review bekijken we de verschillende facetten van Pro Education en wat deze instelling uniek maakt.
Pro Education biedt opleidingen aan op verschillende niveaus, zodat cursisten kunnen kiezen wat het beste bij hun behoeften past. Van korte cursussen en nascholing tot HBO-programma's en Masteropleidingen, de instelling dekt een breed spectrum. Hun cursussen zijn ideaal voor professionals die zich willen specialiseren of hun kennis willen verdiepen in specifieke vakgebieden.
Een van de sterke punten van Pro Education is hun uitgebreide aanbod per vakgebied. Enkele van de sectoren die zij bestrijken zijn Fysio-en Oefentherapie, Logopedie, Ergotherapie, Verpleegkunde, en Voeding en Diëtetiek. Dit maakt het voor zorgprofessionals gemakkelijk om cursussen te vinden die specifiek gericht zijn op hun beroep en om zich verder te ontwikkelen binnen hun vakgebied.
Naast individuele opleidingen biedt Pro Education tevens incompany trajecten aan voor organisaties. Deze op maat gemaakte opleidingen zijn ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van organisaties, wat leidt tot een verbeterde efficiëntie en effectiviteit van het personeel. De voordelen van een incompany traject zijn onder andere maatwerk, direct toepasbare kennis en een nauwe aansluiting bij de organisatiedoelstellingen.
Voor degenen die overwegen om een carrièreverandering te maken, biedt Pro Education uitgebreide mogelijkheden om je om te scholen naar een paramedisch beroep. Of je nu interesse hebt in Diëtetiek, Ergotherapie, Fysiotherapie of Logopedie, Pro Education heeft gespecialiseerde programma's die je voorbereiden op een nieuwe loopbaan in de zorgsector.
Pro Education organiseert ook diverse webinars, die ideaal zijn voor professionals met een drukke agenda. Onderwerpen variëren van "Gezond met Health at Every Size" tot "Subsidie aanvragen is niet moeilijk!". Deze online sessies bieden de mogelijkheid om in een korte tijd veel kennis te vergaren, zonder dat je fysiek aanwezig hoeft te zijn. Dit maakt de webinars zeer toegankelijk en flexibel.
Het merendeel van de cursussen bij Pro Education is geaccrediteerd door erkende instellingen zoals KNGF, Stichting Keurmerk en ADAP. Met een gemiddelde waardering van 8,3, kunnen cursisten ervan op aan dat ze te maken hebben met kwalitatief hoogwaardige cursussen die niet alleen aan de verwachtingen voldoen, maar deze vaak ook overtreffen.
Pro Education biedt uitstekende klantenondersteuning en begeleiding tijdens het keuzeproces van de opleiding. Cursisten kunnen rekenen op deskundig studieadvies, en er zijn altijd adviseurs beschikbaar om te helpen bij het vinden van de opleiding die het beste bij hun wensen en doelen aansluit. Verder zijn er regelmatig acties en kortingen beschikbaar, zoals de zomerkorting, die een extra stimulans kunnen geven om een cursus te volgen.
Pro Education is zonder twijfel een waardevolle partner voor zorgprofessionals die hun vaardigheden willen verbeteren of uitbreiden. Met hun uitgebreide aanbod aan opleidingen, erkende cursussen, en flexibele leermogelijkheden, bieden ze alles wat nodig is om succesvol te zijn in de paramedische sector. Of je nu verder wilt leren binnen je huidige vakgebied of volledig wilt omscholen, Pro Education staat klaar om je te ondersteunen bij elke stap van je educatieve reis.
Klacht opleiding NCOI ProEducation
Ik volgde de opleiding HBO Ergotherapie, maar ik ben er inmiddels achter dat onderstaande klachten ook bij overige opleidingen aan de orde zijn:(
Allereerst zou je je af kunnen vragen of je een praktische opleiding als thuisstudie kan/wil volgen
Hieronder mijn bevindingen van de opleiding HBO Ergotherapie:
Bij de start van de opleiding:
- NCOI biedt de opleiding landelijk aan, in de praktijk worden de opleidingen bijna altijd in Utrecht verzorgt.
- Je krijgt net voor de start van je module:
o Je boeken (lastig voorbereiden iedere keer weer)
o De informatie waar, wanneer. Ik had mij opgeven voor de avondvariant in Amsterdam maar ik kreeg iedere keer net voor de start van de module te horen dat het alleen overdag, op maandag in Utrecht mogelijk was.
- Er zijn 3 momenten van instromen bij de opleiding. Het nadeel hiervan is dat je niet start bij een begin.
- Veel commentaar op de grote klassen vanuit studenten en docenten. Tot nu toe zijn de klassen net onder de 20 studenten. Ze adverteren met kleine klassen.
Organisatie van de opleiding:
- Bijna geen schoolvakanties, inhalen of vooruit werken is bijna niet mogelijk.
- Rommelig in de informatievoorziening.
- Je moet voor alles (behoorlijke) bedragen betalen. Bijv. 200 herexamen. Als je 2 keer zakt voor je herexamen dan moet je de module over doen voor 1100.
- Lessen en informatie via E-connect vaak incompleet, verschillende informatie en examendata bij verschillende studenten.
- Minors worden plotseling geschrapt (minor kinderen)
- Docenten hebben niet altijd de juiste achtergrond (bijvoorbeeld fysiotherapie i.p.v. ergotherapie. )
- Op de dag variant volg je 2 lessen achter elkaar op 1 dag. Het nadeel is dat je hierdoor je een aantal opdrachten niet of lastig kan maken omdat er voor/tijdens/na elke les opdrachten zijn.
- Bij de avondvariant duurt de avond 3 uur (incl. koffie/thee pauze). Bij de dagopleiding duurt de dag 6 uur (daar gaat een lunch en koffie/thee pauzes vanaf). Dus veel korter les.
- De modules lopen niet in een oplopende volgorde dat heeft nadelen. Bijv. tijdens de praktijk avond observeren vroeg de docent: wie van jullie heeft iets gehad van bewegingsleer? Uhm niemand wat gaan jullie dan observeren?
- Ik merk dat de meeste studenten nog geen idee hebben hoe ze de stage kunnen combineren met hun werk/studie/privé. Op zich is dat een probleem van de betreffende studenten. Maar wat mij verbaast is dat de opleider nu adviseert om te starten met stage halverwege jaar 2, maar qua uren verdeling zouden beiden stages in jaar 3 en/of volledig in jaar 4 veel logischer zijn. Dat laatste zie je ook terug in de accreditatie NVAO besluit. Maar dan is weer de vraag, ga je het redden zonder ervaring in de praktijk om alle opdrachten uit te voeren en je alles eigen te maken?
- Toelatingsdossier van de groep die gestart is in september na ¾ jaar nog steeds niet beoordeeld. In de accreditatie NVAO staat het volgende Wel wijst het panel erop dat Pro Education de instroomvereisten goed moet blijven bewaken en dat een goede intake van cruciaal belang is.
- Opdrachten vaak onduidelijk geformuleerd.
- Opdrachten zijn niet genummerd, waardoor er iedere les weer ruis ontstaat.
- Na de les worden er antwoorden beloofd in e-connect. Helaas staat daar vaak meerdere opties mogelijk, bespreek met je medestudent.
- Regelmatig is er ter voorbereiding op een les lesmateriaal/websites toegevoegd die niet echt een meerwaarde is. Dit is ook al door meerdere docenten aangegeven tijdens de les.
- Weinig tot geen meetinstrumenten ter beschikking waardoor het erg theoretisch blijft.
- Een module inhalen met zon vol programma en zo weinig vakanties is er lastig, NCOI/ProEducation motiveert je dan ook vakken door te schuiven. Voor zover ik goed geïnformeerd ben zijn er nu pas 2 studenten die jaar 1 hebben gehaald d.m.v. heel veel herexamens.
- Docenten hebben geen inzicht in het examen en hebben zelf niet het les materiaal gemaakt omdat ze allemaal ZZPers zijn. Kunnen de studenten dus ook niet gericht klaarstomen. Je moet altijd alles leren want je kan alles krijgen op het examen.
- Er was een docent die het erg vreemd vond dat al haar studenten waren gezakt, maar ze kreeg geen toestemming om de vragen van het examen in te zien.